Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
RogerÅ
- Avstängd
4runner skrev:Om en hytt lossnar spelar det ingen roll hur högt man sitter.
Tester är bra. SAAB Och Volvo är och har alltid varit bäst iaf. i topp, både i fejkade och verkliga olycker.
Har sett en v70 som tryckt en jeep grand cherokee i sidan.
Men som alla vet saker som är rolig är inte bäst, lev kort och lyckligt.
Jag rökar, kör 4runner, stressar och äter onyttigt men är förbannat lycklig.
Allt är inte som det ser ut kolla detta.
http://youtube.com/watch?v=abAG-MCskPQ
.
Tycker synd om den v70in som kör in i min trösket eller front vist jag får mig säker en flygtyr men dom lär vara halshuggna

-
4runner
- Användare
-
Kontakt:
turbomicra skrev:4runner skrev:Om en hytt lossnar spelar det ingen roll hur högt man sitter.
Tester är bra. SAAB Och Volvo är och har alltid varit bäst iaf. i topp, både i fejkade och verkliga olycker.
Har sett en v70 som tryckt en jeep grand cherokee i sidan.
Men som alla vet saker som är rolig är inte bäst, lev kort och lyckligt.
Jag rökar, kör 4runner, stressar och äter onyttigt men är förbannat lycklig.
Allt är inte som det ser ut kolla detta.
http://youtube.com/watch?v=abAG-MCskPQ
.
Tycker synd om den v70in som kör in i min trösket eller front vist jag får mig säker en flygtyr men dom lär vara halshuggna

Ja de gäller att höja rejältl med de faktum kvarstår att hjulen står på marken. Så störtbur och jättebalonger sen j-a.

-
RETEP
- Hemmastadd
AtEase skrev:Jo, för dig, men inte för den du krockar med. Sen vet jag ju inte hur säker den Chevan hade varit om man rullat med den. Mycket vikt det taket ska bära upp

hej! håller med marcus-84,större bil säkrare för dig själv.vill man åka en liten bil så får man väl undvika att krocka då..

-
Ackeblack
- Forumräv
Ja, dom har ju blivit säkrare nu med krockkuddar och sånt men vad hjälper det när det finns långtradare och bussar ute i trafiken???
Kanske skulle vara en jäkligt bra grej med lagkrav på såna krockkuddar som vägverket har på sina arbetslastbilar, ni vet, dom där stora gummimojängerna som ska ta upp energin vid en krock?
Satt såna i fronten på alla tunga fordon skulle rätt många liv räddas varje år..... Man kan säkert göra dem rätt små och smidiga också.
SMÅBILAR? Ja, jag tog med en tjej jag umgicks med förr i tiden till en större skrot i dalarna och fick titta i "fulhörnan" där bilarna med lite äckelnivå står- efter det ville hon inta ha micra, polo och sånt där smått skit utan en riktig bil....
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
av Lasse Suzican » fre mar 07, 2008 15:03
Ackeblack skrev:Ja, dom har ju blivit säkrare nu med krockkuddar och sånt men vad hjälper det när det finns långtradare och bussar ute i trafiken???
Ackeblack skrev:
SMÅBILAR? Ja, jag tog med en tjej jag umgicks med förr i tiden till en större skrot i dalarna och fick titta i "fulhörnan" där bilarna med lite äckelnivå står- efter det ville hon inta ha micra, polo och sånt där smått skit utan en riktig bil....
Hmmm!
Låter väldigt egoistiskt detta....
Min stora bil är säker, men bara så länge jag är störst. Fan ta bilar större än min...
Problemet med skador vid en krock går inte att fixa genom att ha större bil... Enda sätter är att se till att chansen till krockar minskas, samt köra en modern och säkert konstruerad bil....
Kolla klippet här...
Fifth Gear - Landrover Discovery I vs. Renault Espace......
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
RETEP
- Hemmastadd
Ackeblack skrev:Ja, dom har ju blivit säkrare nu med krockkuddar och sånt men vad hjälper det när det finns långtradare och bussar ute i trafiken???
Kanske skulle vara en jäkligt bra grej med lagkrav på såna krockkuddar som vägverket har på sina arbetslastbilar, ni vet, dom där stora gummimojängerna som ska ta upp energin vid en krock?
Satt såna i fronten på alla tunga fordon skulle rätt många liv räddas varje år..... Man kan säkert göra dem rätt små och smidiga också.
hej.det vore ju inte så kul att åka med en sådan mojäng fram på tradarn,det skulle ju se förjävligt ut,men som sagt det skulle nog rädda liv om någon skulle krocka med en.Men tyvärr så är det ju så att minst 75% av alla som frontar med en långtradare har valt att ta sitt liv,och det är ju inte så kul.

-
Rogolo
- Rutinerad
Hej.Nu har jag kort bil och mc har i Thailand i 2-ar,har lart mig mycket.Alla i trafiken maste tanka pa framtiden fran 0-100/sekunder,man kan ej lita pa nagon i trafiken.Man kan bara lita pa sig sjalv hur man kor,ha uppsikt vad som "kan handa" sa blir det bra.

Roger
-
mattebigge
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
Rogolo skrev:Hej.Nu har jag kort bil och mc har i Thailand i 2-ar,har lart mig mycket.Alla i trafiken maste tanka pa framtiden fran 0-100/sekunder,man kan ej lita pa nagon i trafiken.Man kan bara lita pa sig sjalv hur man kor,ha uppsikt vad som "kan handa" sa blir det bra.

Roger
Precis som i Sverige då!!

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!